söndag 29 juli 2012

Naturens goda

Hej på er!
Vad har hänt sen sist!! Hade en grymt rolig tjejkväll i fredags ute i viareds sommarstad! 4 tjejer som hade sjukt kul!! Vi solade, drack, grillade och badade i sjön sent på kvällskvisten! Herregud vilken kväll!! Skrattade konstant!!:-)

Igår kväll bjöd vi på grillat för några kompisar!! En lugn och skön kväll med god mat! Mys att bara sitta hemma för en gångs skull!! Känns som det var längesen nu!!
Idag har vi knappt suttit ner! Buster och jag var ute och cyklade en sväng i förmiddags!! Han är superduktig på att cykla nu!! Jättekul att se!

När vi kom hem var Björn och Molly inte hemma. Buster och jag ställde oss och plockade vinbär från våra vinbärsbuskar. Det blev 2 liter. Jag tog fram 1 liter frusna vinbär som jag hade plockat förra året! Sen gjorde jag vinbärssylt!!
Björn och Molly kom hem med 1,2 kg kantareller en stund senare!! Mmmm!! Skogens guld! Nu e det rensat och klart! Fick 4 påsar med förvälld svamp som nu ligger i frysen! Perfekt att ta upp till steken eller om man bara är sugen på en kantarellsmörgås! Ja, vi sparade förstås en del så vi kan göra oss en macka sedan!! Finns ju inget godare än nystekt kantarell på smörgåsen!!
Barnen fick pannkakor och nykokt sylt till kvällsmat! Blev oxå godkänt! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)