tisdag 25 december 2012

Vår jul

Hej på er!!
Jaha, då var julen över för den här gången!! Så fort det är över!! Dagen började med jobb för min del! Men det var väldigt lugnt . Många som hade tackat nej till sina besök denna dag! När jag slutade åkte jag hem till pappa och Eva och mötte upp familjen där! Där åt vi underbart god anka till lunch! Riktigt gott va det!! Någon slags vit choklad pannacotta blev det till dessert! Också hur gott som helst! Bara smälte i munnen!!
Efter Kalle Anka och hans vänner åkte vi hem och förberedde för våra gäster! Ja, det skulle bli en lugn eftermiddag med mina föräldrar m respektive och min goa bror!

Det blev en liten väntan innan Tomten kom. Skulle han hitta till oss? Men det klart att han gjorde!! En riktigt snäll tomte var det som kom med lykta längs med vägen! 
Julklappar delades ut och 95 % var till  barnen!! Herregud var klappar!!!! Molly fick ett riktigt berg med julklappar. Kanske därför hon vågade krama tomten för första gången innan han gick?!

De blev helt överlyckliga över alla sina grejer!! De fick både kläder, spel, pussel, tv-spel, docka, laser svärd, väckarklocka, skridskor mm. Massa fina grejer!!
 Detta var nog första gången som Björn och jag knappt öppnade något alls. Lite småtrist för visst är det kul med klappar även om man är vuxen!! :-) Men vi fick pengar av pappa och gamla mormor, en chokladask av tomten, en jättesöt lykta av Hannah och av älsklingen fick jag en överraskning!! Får se när detta ska äga rum!! Spännande!! Det var skoj, han är så påhittig min goding!

Efter alla julklappar så var det dags att äta lite gott igen! Nu blev det hemgjort julbord! Vi hade knytis vilket vi brukar ha på jul så inte en behöver stå och fixa allt! Himla bra!
Julklappsleken avslutade kvällen lite senare!! Alltid lika roligt!!

En riktigt mysig och lugn julafton! Hoppas det var samma hos Dig!

 Glada barn!

 Hela familjen! Men något spända för tomten var på ingående! (Molly skulle definitivt ha på sig skjorta på julafton) Hmm...!!
 Buster med sitt laser svärd!

 En förvånad blick när han får det störtsa paketet!!

Molly med sin hög!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar några ord!!! :-)